Wind, daar krijg je energie van!

Vacature - Coördinator vergunningen

Werk jij gestructureerd, ben je resultaatgericht en hou je ervan om relaties te onderhouden bij de klant en gemeenten? Weet jij de dingen voor elkaar te krijgen en kun je goed werken onder druk? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Om ons projectmanagementteam te versterken zijn wij op zoek naar een coördinator vergunningen.

  • 32-40 uur per week

  • Hoogezand (thuiswerken deels mogelijk)

  • Contract van 1 jaar met intentie tot verlenging 

 

Als coördinator vergunningen zorg je ervoor dat de (vergunnings)projecten van begin tot eind goed verlopen.
We hebben binnen de organisatie veel kennis op het gebied van vergunningen, maar hebben behoefte aan een stevigere basis. In deze rol ben je de schakel tussen collega’s en externen om ervoor te zorgen dat projecten geen vertraging opleveren. Je communiceert veel met onze klanten (boeren), beoordelaars en je
interne collega’s van het backoffice team. Met jouw kennis en kunde weet je relaties te onderhouden en ondertussen dingen voor elkaar te krijgen. Door jouw efficiënte manier van werken zorg je samen met collega’s voor de goede documentatie.

 

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het juridisch correct opleveren van een windmolenproject. Dit doe je door de vergunningsaanvraag te verzorgen, contacten te onderhouden op ambtelijk niveau en het onderhouden van het contact met de boer. Samen met een andere collega ben je verantwoordelijk voor de
vergunningen. Een installatieteam zorgt voor de technische kant van de projecten. Je rapporteert aan de manager backoffice en senior coördinator, die het overzicht over alle projecten bewaken. 

 

Werkzaamheden & verantwoordelijkheden

  • Relatiebeheer (zowel met de klant als op ambtelijk niveau)

  • Projectbegeleiding

  • Aanvragen van vergunningen

  • Aanvullende documentatie opstellen

  • Juridische obstakels oplossen

  • Subsidieaanvragen

  • Opdrachten uitzetten bij (externe) adviseurs

 

Wat neem je mee?

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau

  • Een juridische of planologische achtergrond is een pré

  • Je hebt relevante werkervaring in een soortgelijke (coördinerende) functie

  • Je bent goed in relatiebeheer

  • Je bent erg goed in communiceren en staat stevig in je schoenen

  • Je snapt hoe ambtelijke processen werken

  • Je bent resultaatgericht

 

Over E.A.Z. Wind

Met een team van 50 collega’s maken wij veel boerenbedrijven in Nederland en België zelfvoorzienend in energie. ‘Wind in de winter, zon in de zomer’ het is de perfecte combinatie voor boeren die het hele jaar stroom nodig hebben. Het maken van de windmolens vraagt precisiewerk van onze vakmannen en -vrouwen in onze fabriek. Daarnaast staan we met onze laarzen in de klei om de windmolens te plaatsen. ‘No-nonsense’ en ‘boerenverstand’ is wat ons kenmerkt. We werken hard en staan voor wat we beloven. Onze missie is om alle boerenbedrijven zelfvoorzienend te maken in stroom.

Hoe ziet je werkdag eruit?

In de ochtend heb je een overleg met het backoffice team waarin mogelijke knelpunten van lopende vergunningen aan bod komen. Daarnaast worden de aankomende installaties doorgesproken en opgeleverde projecten worden geëvalueerd. Na het overleg handel je een aantal terugbelverzoeken af en heb je een telefonisch overleg met een gemeente. Tussendoor word je door je collega’s uitgedaagd voor een potje tafelvoetbal. In de middag heb je voldoende tijd om een vergunningsaanvraag van een nieuwe klant voor te bereiden. Aan het eind van de dag heb je een overleg met een Landschapsarchitect over een project met ingewikkelde eisen op het gebied van de landschappelijke inpassing van onze EAZ13.2 molen.

 

Solliciteren

Herken jij je in bovenstaand profiel? We zijn erg benieuwd naar je!

Stuur je CV + motivatie naar yara@eazwind.com.

 

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Yara Jager.

Telefoon: 06 23 34 90 39

E-mail yara@eazwind.com

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

EAZ windmolens.png